V roce 2025 se restaurace budou muset přizpůsobit dynamickému prostředí a novým očekáváním zákazníků. Abychom vám pomohli zůstat na špici, připravili jsme přehled klíčových marketingových trendů, které byste měli zvážit pro úspěch vašeho podniku.

Péče o zákazníky

Online objednávání

S rostoucí popularitou online objednávek je nezbytné, aby restaurace nabízely snadno použitelný systém pro své zákazníky. Implementací online objednávkového systému, jako je ten od Gastry, můžete zvýšit pohodlí pro zákazníky a zároveň zvýšit své tržby. Podle statistik zákazníci utratí o 35 % více při objednávání přímo z restaurace ve srovnání s třetími stranami.

Proč je tedy online objednávkový systém důležitý pro marketing? Protože odvětví služeb se posunulo více k pohodlí a komfortu zákazníků.

Představte si dvě webové stránky restaurací:

  • Na první je vágní popis jejich rozvozu a telefonní číslo
  • Na druhé je podrobný popis jejich rozvozu a toho, co zahrnuje, s viditelným tlačítkem pro objednání. Je zde také stránka s jednoduchou objednávkou, kde si můžete prohlédnout jídelní lístek, přidat položky do košíku, zaplatit kreditní kartou a obdržet potvrzení o doručení v reálném čase.

Kterou restauraci byste si vybrali, kdyby pro vás byly obě nové? Vsadíme se, že tu druhou. To je souvislost mezi bezchybným zážitkem z online objednávání a marketingem restaurace.

Automatizace zpracování objednávek

Automatizace se stává klíčovým prvkem v moderním restauračním provozu. Použitím pokročilých systémů můžete minimalizovat lidské chyby, urychlit proces objednávání a zlepšit celkovou efektivitu. Gastry nabízí řešení, která umožňují automatické zpracování objednávek a informování kuchyně v reálném čase.

  • Odstraníte spoustu manuálních úkonů, čímž snížíte množství práce, kterou musí vaši zaměstnanci vykonávat
  • Spokojenost zákazníků prudce vzroste díky minimu lidských chyb a rychlosti zpracování objednávek.

Bezkontaktní technologie

Požadavky na hygienu a bezpečnost vedly k nárůstu bezkontaktních technologií. Nabídněte svým zákazníkům možnost objednávat a platit pomocí QR kódů přímo u stolu nebo prostřednictvím mobilních aplikací. Tento přístup zvyšuje pohodlí a zároveň snižuje fyzický kontakt.

Zákazníci chtějí mít možnost objednat si jídlo rychle a snadno, a to nejen online, ale i na místě. Nechtějí čekat hladoví a snažit se získat pozornost zaneprázdněné obsluhy.

Proto je jedním z nejvýraznějších marketingových trendů restaurací pro rok 2025 bezkontaktní objednávání a placení.

Na tento trend můžete snadno naskočit tím, že umožníte stravování na místě pomocí jídelního lístku s QR kódem. Poté, co se zákazníci usadí, stačí kód naskenovat, prohlédnout si jídelní lístek a objednat si preferovaná jídla, a to vše z telefonu.

Objednávka se automaticky přenese do kuchyně, takže se váš personál může soustředit na poskytování bezchybných služeb zákazníkům. Zákazníci mohou pomocí QR kódu také platit, aby byl zážitek ještě příjemnější.

Online viditelnost

V dnešní době je veškerý marketing digitální marketing. Pokud nemáte webové stránky, většina lidí se o vašem podniku nedozví, pokud ho náhodou nenajdou.

S tak vysokou poptávkou po řešeních se objevilo mnoho strategií online marketingu. Naším úkolem je provést vás světem online viditelnosti a vysvětlit vám jeho výhody pro marketing restaurací.

Víme, že více než 70 % lidí si na internetu ověřuje, v jaké restauraci si mohou objednat jídlo nebo ji navštívit.

Google My Business

Optimalizace vašeho profilu na Google je zásadní pro zlepšení lokálního SEO a zvýšení viditelnosti vaší restaurace ve vyhledávačích. Ujistěte se, že jsou vaše informace aktuální, přidejte kvalitní fotografie a pravidelně reagujte na recenze zákazníků.

Služba Moje firma na Googlu je jednou z prvních platforem, kde můžete dát o své provozovně vědět. Především poskytuje možnost být uveden v Mapách Google a ve výsledcích místního vyhledávání, což návštěvníkům usnadňuje nalezení vaší restaurace.

Kromě toho můžete na své stránce používat barvy značky a uvádět podstatné informace o své restauraci:

  • Odkaz nawebovou stránku
  • Objednávkový odkaz
  • Odkazy na sociální média
  • Otevírací a zavírací doba
  • Kontaktní informace

Odkaz na vaši webovou stránku bude uveden jako zpětný odkaz, což je další bonus této služby.

Optimalizace NAP

Zkratka NAP znamená jméno, adresa, telefonní číslo.

Google chce uživatelům poskytovat pouze důvěryhodné informace. Aby se tak stalo, musíte být konzistentní s údaji na svých oficiálních webových stránkách, v aplikaci Moje firma Google a v sociálních médiích.

Navíc čím snadněji návštěvníci najdou vaše kontaktní údaje, tím je pravděpodobnější, že vás budou kontaktovat a provedou rezervaci. Abyste si udrželi přízeň Googlu, pravidelně kontrolujte a aktualizujte informace na všech platformách.

SEO optimalizace

Investujte do optimalizace svých webových stránek pro vyhledávače. To zahrnuje jak on-page SEO (např. optimalizace obsahu a klíčových slov), tak off-page SEO (např. získávání zpětných odkazů). Vyšší pozice ve vyhledávačích přivedou více návštěvníků na vaše stránky a zvýší šance na konverzi.

Sociální média

Aktivní přítomnost na sociálních médiích vám umožní komunikovat se zákazníky, sdílet novinky a propagovat speciální nabídky. Využijte platformy jako Facebook, Instagram nebo TikTok k budování komunity a zvyšování povědomí o vaší značce.

Recenze

84 % lidí důvěřuje online recenzím, což z nich činí jeden z největších marketingových trendů restaurací v roce 2025. Obvykle je najdou na Googlu nebo na sociálních sítích. Musíte být připraveni řešit problémy a naslouchat laskavým (nebo ne tak laskavým) slovům svých zákazníků.

Čím lepší jsou recenze, tím větší je možnost dostat se na přední příčky ve vyhledávačích.

Marketing reputace

Budování a udržování dobré pověsti je klíčové pro dlouhodobý úspěch. Monitorujte recenze na různých platformách a aktivně na ně reagujte. Pozitivní zpětná vazba posiluje důvěru zákazníků, zatímco konstruktivní kritika poskytuje příležitost k zlepšení.

Personalizace

Zákazníci oceňují individuální přístup. Sbírejte data o preferencích svých hostů a využijte je k vytváření personalizovaných nabídek či doporučení. Například můžete nabízet speciální slevy k narozeninám nebo doporučovat pokrmy na základě předchozích objednávek.

Podle časopisu Forbes více než 70 % zákazníků reaguje negativně na zkušenosti, které nejsou personalizované. Předpokládáme, že v restauracích je situace podobná. Vždy je příjemné cítit se výjimečně.

Personalizace je z hlediska marketingu v restauracích úžasným nástrojem, protože:

  • Zjistíte preference svého publika
  • Zlepšíte zákaznický zážitek, který inspiruje k opakovaným návštěvám
  • Budete umět předpovídat trendy mezi svými stálými zákazníky
  • Získáte více pozitivních recenzí
  • Zvýšíte loajalitu zákazníků

Některé způsoby, jak dosáhnout špičkové personalizace, jsou:

  • Cílený obsah
  • Věrnostní programy nabízející slevy a kupony
  • Recenzní formuláře
  • Personalizovaná podpora pro stálé zákazníky
  • E-mailový marketing
  • Rozmanité jídelní lístky
  • Značková restaurační aplikace

Například společnosti Burger King a McDonald’s se rozhodly vytvořit vlastní menu, které se mění v závislosti na oblasti (oblíbené nákupy ve městě), venkovní teplotě, denní době atd.

Pokud tedy venku mrzne, bude vám nabídnut šálek horkého americana a v parném počasí se nabídka změní na ledový čaj.

V e-mailovém marketingu není tak těžké oslovit každého odběratele jménem, pokud se o něm zmíní při žádosti o newsletter pro restaurace. Existuje dokonce speciální software, který umožňuje upravit stejný obrázek tak, aby vyhovoval různým zákazníkům.

Technologie dnes umožňují maximální personalizaci. Využijte ji.

Integrací těchto trendů do vaší marketingové strategie můžete zvýšit spokojenost zákazníků, posílit svou značku a dosáhnout vyšších tržeb. S nástroji a funkcemi, které nabízí Gastry, je implementace těchto strategií jednodušší než kdy dříve.